Surfearkiv

Knapt noen suksess ignorerer i dag viktigheten av god kommunikasjon. Derfor innarbeides kommunikasjon som en sentral del av forretningsstrategien. Men, kommunikasjon er så mangt – og den vanligste tabben er å ta for lett på utfordringene og kommunikasjonsfagets mange irrganger. Her kan du ”surfe” i kunnskap, erfaringer og refleksjoner – og bli inspirert.

Artikler verdt å lese

Hvorfor bør din bedrift også blogge?

Hvorfor bør din bedrift også blogge?

Med noen få og enkle grep kan en blogg fort bli et av de mest effektfulle verktøyene du kan bruke for å øke kjennskap, kunnskap, og ikke minst salg.

Jason DeMers grunnla AudienceBloom i 2010, og skriver nå blant annet for Search Engine Journal og Huffington Post. I dette innlegget på forbes.com gir han deg ti gode råd om hvilke positive resultater din bedrift kan oppnå ved å blogge

  • Blogging gir flere leads
  • Mer trafikk til nettsiden din
  • Økt søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Du bygger et tillitsforhold til kundene dine
  • Bedriften kan vise frem sin kompetanse og etablere seg som en autoritet på området
Les «The top 10 benefits of blogging on your website»
Disrupsjon: «Klassiske medier» og sosiale medier

Disrupsjon: «Klassiske medier» og sosiale medier

Under tittelen ”Facebook is eating the world” leverer Emily Bell ved Tow Center for Digital Journalism en svært kunnskapsrik analyse om den kompliserte dansen mellom medier og sosiale medier, uten de kjappe svarene som ellers ofte preger disse diskusjonene.

Nyttig lesning for alle som er opptatt av medier, nyheter, Facebook og andre sosiale medier - og disrupsjonen

Les «Facebook is eating the world»
Kommunikasjonsdirektørens nye rolle

Kommunikasjonsdirektørens nye rolle

Arthur W. Paige Society er verdens fremste medlemsorganisasjon for kommunikasjonsledere i store, internasjonale selskaper.

I mars 2016 publiserte de rapporten ”The New CCO: Transforming Enterprises in a Changing World.” I denne rapporten beskriver de kommunikasjonsdirektørens rolle i arbeidet med å tilpasse virksomheter i en verden som aldri har endret seg så fort som den gjør nå.

Les «The New CCO: Transforming Enterprises in a Changing World»


Gode blogger

Verdien av

Verdien av "likbar" kommunikasjon

Rohit Bhargava, er kommunikasjonsspesialist, forfatter og professor. Han er også en voksende stjerne som foredragsholder, og har blant annet stått på scenen for TED og SxSW.

På bloggen sin spår han ganske så gjennomtenkt om fremtiden og hvilke utviklingstrekk som vil være mest sentrale for virksomheter fremover. Han gir også velfunderte råd rundt dette med ”likability”.  Hvilken nytte vil din virksomhet ha av å fokusere på å fremstå som mer menneskelige og likbare i kommunikasjonen?

Les «The Influential Marketing Blog»
The Page Turner Blog

The Page Turner Blog

Bloggen til the Arthur W. Paige Society. Bloggen tar for seg typiske utfordringer toppledere møter, men sett fra kommunikatørenes ståsted.

Les «Page Turner Blog»
6 A.M.

6 A.M.

Blog som tar for seg trender innen kommunikasjon fra toppleders synspunkt. Bloggen drives av Richard Edelman, CEO i Edelman, og gir innsikt og lærdom fra dagsaktuelle temaer for oss kommunikatører.

Les «6 A.M. Blog»


Norske inspirasjonskilder

PRprat

PRprat

Kommunikasjonsforeningens blogg om PR og kommunikasjon. en bransjeblogg som skal by opp til faglig debatt og en arena for meninger.

Les «Les PRPrat-bloggen»
Kommunikasjon i ledelse

Kommunikasjon i ledelse

BI Business Review formidler forskningsnytt og faglig innsikt fra Handelshøyskolen BI. Under emneknaggen ”Kommunikasjon i ledelse” finner du en rekke relevante artikler knyttet til kommunikasjonsfaget. 

Les «Les BI Business Review»
Klarspråk

Klarspråk

Hvorfor skape skepsis og utrygghet hos mottaker gjennom tunge og krevende tekster, når enkelt og forståelig språk skaper forståelse og tillitt? Klart og tydelig språk er viktig for forvaltningen, men like relevant for private virksomheter. 

Klarspråk.no er det offentliges portal med tips og inspirasjon for arbeid med språkforbedring.

Se «Klarspråk»


Inspirerende foredrag

Fortellerkunst

Fortellerkunst

Filmmakeren Andrew Stanton, som blant annet står bak kjempesukksessene Toy Story og WALL-E, deler noe av det han kan om “storytelling” – og han starter på slutten, og jobber seg tilbake mot begynnelsen

Se «The Clues to a great Story»
Hvordan bli lyttet til?

Hvordan bli lyttet til?

Julian Treasure er ekspert på kommunikasjon og lyd. I dette foredraget deler han sine tips rundt de små detaljene som gjør at vi faktisk ønsker å lytte til det som blir sagt. Relevante temaer både i mellommenneskelig dialog, og hvordan man kommuniserer som virksomhet.

Se «How to speak so that people want to listen»
Betale på sosiale medier?

Betale på sosiale medier?

På Sosial Media Days i februar 2016 var det flere som briljerte med innsikt og formidlingsevne. En av disse var Larry Kim, grunnlegger av selskapet Wordstream. Han har etablert seg som en pionér innen digital markeds-kommunikasjon, og ble nylig tildelt prisen ”Most Influential PPC Expert” i USA. 

På scenen leverte Larry Kim foredraget ”The Top 10 Social Media Hacks of All Time”, som på en lettfattelig og humoristisk måte går gjennom de grunnleggende elementene i hvordan du nå får best utbytte av markedsføring i sosiale medier.

Se «The Top 10 Social Media Hacks of All Time»
Retorikk for ledere

Retorikk for ledere

Hva er det med Jonas Gahr Støres evne til å tvile og å tenke høyt? Den perfekte talen imponerer, men den berører ikke. Hva er det da som skal til? Førsteamanuensis Maria Isaksson viser deg i dette foredraget hvorfor ledertalen er en sentral del av moderne ledelse.

Se «Retorikk for ledere»

Trolltind kommunikasjon AS

roe@trolltind.no

+47 901 25 773

Give your website a premium touchup with these free WordPress themes using responsive design, seo friendly designs www.bigtheme.net/wordpress